ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﻋﺸﺮﮦٔ ﺍﺧﯿﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏﺧﺎﺹ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺱﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﮐﺮ ﮐﮯ ﭨﮭﮩﺮ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭﺑﻼ ﺿﺮﻭﺭﺕِ ﺷﺪﯾﺪﮦ ﻣﺴﺠﺪ ﺳﮯ ﻧﮧ ﻧﮑﻠﮯ۔ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﭘﺮ ﺟﻮ ﺛﻮﺍﺏ ﮐﺎ ﻭﻋﺪﮦ ﮨﮯ ﻭﮦ ﮨﺮﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺧﻮﺍﮦ ﻣﺴﺠﺪﻣﯿﮟ ﺳﻮﺗﺎ ﮨﯽ ﺭﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﮐﯿﺴﯽ ﻋﺠﯿﺐﻋﺒﺎﺩﺕ ﮨﮯ! ﺍﺱ ﮐﯽ ﻋﻘﻠﯽ ﻭﺟﮧ ﯾﮧ ﮨﮯﮐﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﺑﺎﺭِ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯼﺍﻭﺭ ﺍٓﺳﺘﺎﻧﮧٔ ﺷﺎﮨﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﺍﺳﯽ ﻭﺍﺳﻄﮯﻣﺴﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺍٓﺩﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﺎﺯﺍﺭﻭﮞﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍٓﻭﺍﺯﯾﮟ ﺑﻠﻨﺪ ﻧﮧ ﮐﯽﺟﺎﺋﯿﮟ، ﻃﮩﺎﺭﺕ ﺍﻭﺭ ﺻﻔﺎﺋﯽ ﮐﻮ ﻻﺯﻡﺳﻤﺠﮭﯿﮟ، ﺗﻮ ﺍﺏ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖﺩﺭﺑﺎﺭِ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯼ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﺍ ﺭﮨﻨﺎ ﮨﻮﺍ۔ ﺍﻭﺭﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﺩﺍﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯﺩﺭﻭﺍﺯﮦ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﭘﮍﺍ ﺭﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍٓﺧﺮﺍﺱ ﮐﻮ ﺭﻭﭨﯽ ﺩﮮ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﮮﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﭘﺮ ﭘﮍﺍ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ۔ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺗﻮﺍﺭﺣﻢ ﺍﻟﺮﺍﺣﻤﯿﻦ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺍﯾﺴﮯ ﺷﺨﺺﭘﺮ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮧ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﺧﻮﺏﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ:ﺧﺴﺮ ﻭ ﻏﺮﯾﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﺪﺍ ﺍﻓﺘﺎﺩﮦﺩﺭﮐﻮﺋﮯ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﮧ ﺍﺯﺑﮩﺮ ﺧﺪﺍ ﺳﻮﺋﮯﻏﺮﯾﺒﺎﮞ ﺑﻨﮕﺮﯼ۔ﺣﺪﯾﺚ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﯽ ﺍﯾﮏﺧﺎﺹ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﺍٓﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﷺﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻌﺘﮑﻒ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﺳﮯﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﯿﮑﯿﺎﮞﺍﺗﻨﯽ ﮨﯽ ﻟﮑﮭﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﺘﻨﯽ ﮐﮧﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ۔ ﭘﮩﻠﮯ ﺟﻤﻠﮧ ﮐﺎﻣﻀﻤﻮﻥ ﺗﻮ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺐ ﻣﻌﺎﺻﯽﺳﮯ ﺑﭽﻨﮯ ﮐﺎ ﺛﻮﺍﺏ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ، ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧﻭﺍﻗﻊ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﺳﺐ ﻣﻌﺎﺻﯽ ﺳﮯ ﺑﭽﺎ ﺭﮨﺎ۔ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺟﻤﻠﮯ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﮩﺖﺳﮯ ﻭﮦ ﻧﯿﮏ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺟﻦ ﮐﻮ ﻣﻌﺘﮑﻒﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﻨﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ، ﻣﺜﻼً ﻣﺮﯾﺾ ﮐﯽ ﻋﯿﺎﺩﺕ،ﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﮐﺖ ﻭﻏﯿﺮﮦ،ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻣﻮﺭ ﮐﺎ ﺛﻮﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺑﻐﯿﺮﮐﯿﮯ ﮨﯽ ﻣﻠﺘﺎ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ! ﮐﺲ ﻗﺪﺭﺭﺣﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﻓﯿﺎﺿﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺍﻣﻮﺭ ﮐﺎﺛﻮﺍﺏ ﺑﻐﯿﺮ ﮐﯿﮯ ﺻﺮﻑ ﻧﯿﺖ ﮨﯽ ﭘﺮﺩﮮ ﺩﯾﺎﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺘﮑﻒ ﮐﻮﺍﻥ ﮐﺎ ﺛﻮﺍﺏ ﻧﮧﻣﻠﺘﺎ ﺗﻮ ﺷﺎﯾﺪ ﯾﮧ ﺣﺴﺮﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮐﮧ ﺍﭼﮭﺎﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﯿﺎ، ﺍﯾﮏ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﺑﮩﺖﺳﮯ ﺛﻮﺍﺏ ﮐﮯ ﮐﺎﻣﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮦﮔﺌﮯ۔ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱؓ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﺑﮭﯽﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺭﺿﺎ ﮐﮯ ﻭﺍﺳﻄﮯ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻟﻠﮧﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﮩﻨﻢ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥﺗﯿﻦ ﺧﻨﺪﻗﯿﮟ ﺍٓﮌ ﺑﻨﺎﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﯽﻣﺴﺎﻓﺖ ﺍٓﺳﻤﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﯽ ﺩﺭﻣﯿﺎﻧﯽﻣﺴﺎﻓﺖ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﭼﻮﮌﯼ ﮨﮯ۔ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﻣﻌﺘﮑﻒ ﮐﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﺱ ﺷﺨﺺﮐﯽ ﺳﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﺩﺭ ﭘﮧ ﺟﺎ ﭘﮍﮮﮐﮧ ﺍﺗﻨﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﻮ ﭨﻠﻨﮯﮐﺎ ﻧﮩﯿﮟ:ﻧﮑﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﺩﻡ ﺗﯿﺮﮮ ﻗﺪﻣﻮﮞ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯﯾﮩﯽ ﺩﻝ ﮐﯽ ﺣﺴﺮﺕ ﯾﮩﯽ ﺍٓﺭﺯﻭ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺭﻭﺡﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﭘﺎﮎ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﻮﺩﮐﻮ ﻭﺍﺑﺴﺘﮧ ﮐﺮﻟﯿﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺐ ﺳﮯ ﮨﭧ ﮐﺮﺍﻭﺭ ﺳﺎﺭﯼ ﻣﺸﻐﻮﻟﯿﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺪﻟﮧ ﻣﯿﮟﺍﺳﯽ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﭘﺎﮎ ﺳﮯ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻏﯿﺮ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻣﻨﻘﻄﻊﮨﻮ ﮐﺮ ﺍﯾﺴﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻟﮓ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧﺧﯿﺎﻻﺕ ﺗﻔﮑﺮﺍﺕ ﺳﺐ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﺍﺱ ﮐﯽﭘﺎﮎ ﻓﮑﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺤﺒﺖ ﺳﻤﺎ ﺟﺎﺋﮯ:ﺟﯽ ﮈﮬﻮﻧﮉﺗﺎ ﮨﮯ ﭘﮭﺮ ﻭﮨﯽ ﻓﺮﺻﺖ ﮐﮯﺭﺍﺕ ﺩﻥﺑﯿﭩﮭﺎ ﺭﮨﻮﮞ ﺗﺼﻮﺭِّ ﺟﺎﻧﺎﮞ ﮐﯿﮯ ﮨﻮﺋﮯﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﯽ ﺧﺼﻮﺻﯿﺘﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﮨﯿﮟ ﺍﺱﻣﯿﮟ ﻗﻠﺐ ﮐﻮ ﺩﻧﯿﺎ ﻭ ﻣﺎ ﻓﯿﮩﺎ ﺳﮯ ﯾﮑﺴﻮﮐﺮ ﻟﯿﻨﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻔﺲ ﮐﻮ ﻣﻮﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺳﭙﺮﺩﮐﺮ ﺩﯾﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺍٓﻗﺎ ﮐﯽ ﭼﻮﮐﮭﭧ ﭘﺮ ﭘﮍ ﺟﺎﻧﺎﮨﮯ:ﭘﮭﺮ ﺟﯽ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﺭ ﭘﮧ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﭘﮍﺍﺭﮨﻮﮞﺳﺮ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺭ ﻣﻨﺖ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﮐﯿﮯ ﮨﻮﺋﮯﻧﯿﺰ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭﻣﺸﻐﻮﻟﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍٓﺩﻣﯽ ﺳﻮﺗﮯﺟﺎﮔﺘﮯ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﻟﮕﺎ ﮨﻮﺍﺷﻤﺎﺭ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯﺳﺎﺗﮫ ﺗﻘﺮﺏ ﺑﮍﮬﺘﺎ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ۔ﮐﺘﺎﺏ ﺑﺎﺭﮦ ﻣﮩﯿﻨﻮﮞ ﮐﮯ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﻭ ﻣﺴﺎﺋﻞﻣﺼﻨﻒ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺣﮑﯿﻢ ﺍﻻﻣﺖ ﺣﻀﺮﺕﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺷﺮﻑ ﻋﻠﯽ ﺗﮭﺎﻧﻮﯼ ﺻﺎﺣﺐﺻﺤﻔﮧ ﻧﻤﺒﺮ۱۶۵،۱۶۶ﺍﺑﻮ ﺿﺮﺍﺭ